vineri, 27 ianuarie 2012

Aveti grija ce mancati!

In aceasta dimineata am citit pe site-ul realitatea.net urmatoarea stire:

”Bucătarul britanic şi-a îndeplinit scopul, după ce compania McDonald's a renunţat în sfârşit la "mâzga roz", un produs controversat folosit la prepararea cărnii pentru burgeri.

Compania McDonald's a anunţat că va renunţa să folosească hidroxidul de amoniac în prepararea cărnii întâlnite în burgeri. Până acum, carnea din burgeri din SUA era obţinută în felul următor: resturile rămase după procesarea cărnii erau amestecate industrial, iar rezultatul era o "mâzgă roz", folosită ca mâncare pentru câini.

Pentru a face această "mâzgă roz" să devină comestibilă pentru oameni, producătorii o tratau cu hidroxid de amoniu, o substanţă toxică, întâlnită în multe produse de curăţare. În felul acesta, "mâzga roz" era curăţată de bacteriile E. coli şi de alţi microbi, scrie nationalpost.com.

În ultimii ani, bucătarul britanic Jamie Oliver s-a opus constant acestei cărni, organizând mai multe evenimente în care le-a explicat oamenilor că burgerii sunt dezgustători. Cu toate astea, reprezentanţii McDonald's au negat că au renunţat la "mâzga roz" din cauza acestuia.

"Calitatea mâncării a fost şi va continua să fie o prioritate de top pentru noi. Decizia de a renunţa la respectivele ingrediente nu are legătura cu vreun eveniment anume, ci mai degrabă vine să sprijine efortul nostru de a alinia standardele în privinţa cărnii de vită", a declarat Todd Bacon, reprezentant al lantului de fast-food.”

Pare incredibil nu? Cand ma gandesc ca mananc si eu uneori de acolo nu stiu ce sa mai zic. Toata lumea stie ca mancarea lor nu este cea mai sanatoasa dar chiar mancare pentru caini amestecata cu hidroxid de amoniu?
Problema este ca de fiecare data cand am ajuns la McDonald s am reusit cu greu sa obtin un loc la masa pentru ca era plin. Probabil ca important este si faptul ca au un pret mic, jucarii pentru copii si un gust al mancarii ce devine ca un drog. Toti suntem constienti ca nu este buna mancarea lor dar continuam sa o consumam.
Imi amintesc ca atunci cand eram mica, pentru ca in orasul meu nu exista acest fast food, atunci cand mergeam cu ai mei la mare sau veneam in Bucuresti era obligatoriu sa mergem la Mc. Niciodata nu mancam burgerul pentru ca nu-mi placea dar imi cumparam meniul pentru jucarie si pentru ca imi placea localul. Era colorat, vesel si in trend. Era un fel de ”must” sa treci pe acolo. E o prostie, stiu. Dar cum ii explici unui copil asta?
Mai tarziu a devenit ceva firesc. Daca te grabesti, ai super multa treaba, frigiderul plange pentru ca nu ai avut timp sa faci piata de o saptamana si in acelasi timp iti plange si stomacul de foame ce faci? Mergi la Mc.
Daca mergi in oras si ti se face foame pe la 1 noaptea ce faci? Mergi la Mc. O varianta foarte proasta pentru ca la ora aia nu se mananca si in niciun caz fast food, dar..... se mai intampla nu?
Mie articolul asta mi-a dat tema de gandire. Poate voi mai trece pe acolo dar mai rar si atunci voi alege cu mai multa atentie ce mananc. Sa ne gandim si la sanatatea noastra pentru ca genul acesta de mancare nu ne va face bine deloc.
Take care of you girls!

2 comentarii: